Sårad

Du dansar så fint, dina rörelse med kroppen gör mig glad.
Jag står och tittar tänker och respekterar din önskan att få mig bort.
Jag ville inte såra dig men du tog det så.
Bara att få stirra och känna känslan av din närhet är allt jag vill ha.
Jag skulle verkligen vilja förklara för dig men icke, du bara stöter bort mig med dina vackra ögon.
När ska jag få se dig le igen, när ska jag få se dig skrattande?..
Dina tårar säger allt för att mitt hjärta ska brista i den djupaste delen.
Din söta lukt av jordgubbar och sommar doft var det bästa då jag skulle möta dig.
Din elgitarr som du rockade loss med är ännu inte läkt, varför gick allting så fort?..
Jag har känslorna men du har tårarna, kärleken skulle komma fram med en tjejs tårar och killens känslor,
men vem försöker jag lura änn mig själv.
Jag ville bara göra dig glad men allting gick fel.
Varför tog du mitt hjärta och slet ut det?
Jag överlever inte för någon åsikt eller skit men mitt hjärta var allt jag litade på.
Medans mörkret faller utanför är du och byter om, din fina kropp är den jag saknar men vill inte visa det.
Du går direkt till mörkrets ende men du ignorerar mig direkt.
Jag vill inte mer än gärna vara vän med dig men ingen syn heller mot mig.
Jag flyger min väg långt bort från dig.
Mina tårar rinner men vad är meningen med livet om man inte får leva med personen som man vill leva med?
Den enda man kan säga är att håll fast vid personen du håller kär mer trubbel lär du inte hitta här..


Dikten gjort av: Felizia Jensen®

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0