snabb bloggning

nu blir det en snabb bloggning hära.
Är jätte trött och ska upp tidigt imorgon.

Idag var vi på sjöhaga och lärde oss lite mer.
Vi fick börja med teorin som då inehöll att vi skulle läsa fyra olika artiklar om hundar i tjänst.
Sen skulle v skriva en kort sammanfattning och sedan en kommentar för villken vi tyckte bäst om och varför.
Själv valde jag artikeln om en tant som hade två hundar som hjälp redor i vardagen.
Hon är rullstolsbunden och dem hjälpte henne med att plocka upp saker,tända,släcka och sedan lite mera.
Dem kunde också varna för då hon började får lågt/högt blodsocker.

Sen då vi var klara med det skulle alla lösa hundar ut.
Flamma som är min favorit blev jätte glad att se mig och komma ut.
Alla sprang så klart ner i sjön och då såg jag den vackra hunden.
Hon hade en lång hårig schäfer där som kom springande.
Blev helt enkelt förälskad i henne.
Gick in till henne och myste med henne sen:D
Hon la sig över hela mig och snuttade på min hand<3.
Fick gå in till flamma och gosa lite med henne också<3
Så nu har jag fått två favoriter:D..
Hihihi*

Efter att ha fått lunch så skulle vi gå till veterinärs rummet.
Frans skulle klippa sig så det var kul att se.
Frans är en springer spaniel väldigt bra utställnings exemplar.
Vi fick också en kurs i hund träning.
Det behövdes verkligen efter som jag ska träna sassi..
Så nu ska jag duscha och sedan så ska jag lägga mig ner och då somnar jag säkert xD..

På tal om sassi från allting annat.
Hennes ägare ringde mamma i måndags och gissa vad?
Vi ska hämta henne imorgon:D:D:D:D:D:D:D
Är jätte glad för redan på torsdagen ska jag börja träna henne:)
Så allting kommer bli perfekt för att jag kommer träna henne av mig själv, och sedan så kommer jag efter höstlovet att få ta med henne:D
Det är en sak som är bra med hon är van att åka tåg och buss skulle jag kunna tro:)
Perfekt alltså:D..

Nej nu måste jag sluta babbla, ska duscha nu.
Alla som orkade läsa detta ha en trevlig kväll så skriver jag imorgon..

kram~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0