Bak tips 1

Har kommit på att jag älskar att laga mat och baka..
Så jag tänkte att jag lägger ut mina recept eller ngt mumsigt här på min blogg:)..
Eller hur man blandar drinkar kan man också läsa om här..

Baktips 1


Att baka en dubbelstats kladdkaka är verkligen jobbigt, men inte om man tänker efter..
Då jag bakar en dubbelsats kladdkaka så trodde jag man skulle ha den i i samma tid men nej allt blir som vatten..
Så gör såhär..

ingridienser:
200g smör
4 ägg
6 dl socker
4dl vetemjöl
8 mts oboy/kako
2 tsk vanilj socker

Tillredning..
Knäck äggen och häll i sockret..
Vispa det så det blir lite tjockare än vanligt.
Häll sedan ner resten av ingridienserna..
Smöret häller du ner efter det andra och vispa igång..
Du kommer snart märka att det blir tjock men försök vispa i ca 2 minuter..

Ha sedan en form som du har smörat och hällt ner ströbröd i.. (ströbröd är inget måste..)..
Sätt ugnen på 175 grader..
Ställ sedan formen i mitten av ugnen.
Är det varmluffts ugn så kan du komma tillbaka om en timme..
Detsamma gäller en vanlig ugn men håll koll..
Tänk sedan på att det inte ska vara kladdigt eller rinnigt, är det så så in i ugnen igen.

Sen då det gått ca en timme tar du ut den och låter den svalna..
Dekorera den går alltid bra det med..


Ta ett glas cola eller saft det duger alltid som dryck till det dära..


(OBS!! Ni som smakat obuntu cola blanda det med coops svenska lant chips så får du smak av kanelbulle)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0