Mina dikter

Tänkte skriva lite om vad jag anser om dikter.

Jag tycker att alla kan skriva dikter.
Dikter behöver inte rimma som många säger.
En dikt för mig är då jag själv bara skriver direkt från hjärtat.
Och vissa ord rimmar inte men dem blir ganska bra endå.
om ni vill skriva dikter så gör antingen som andra bara hitta på, eller så kan ni göra som jag gör skriver direkt ur hjärtat.
Det är nog en av dem bästa som finns att bara skriva direkt på papper eller datan hur man känner.
Släpp ur er all ilska eller kärlek sammt sorgen och ni kan göra det till jätte fina dikter.
Okej inte så kul att skriva hur ens pappa dog eller något men skriver ni det direkt ur hjärtat går det in i en annans hjärta för dem som läser.

Det du skriver ur ditt hjärta går in i andras hjärtan brukar jag säga.
Men det är ju bara något som jag säger.

Det finns två viktiga saker om hur jag skriver mina dikter.

1) Jag känner efter hur jag mår och sedan flyter allting på då jag ska skriva.
Det är väl det som händer och för att jag ska kunna känna något sätter jag alltid på musik, det kan förändra humöret hela tiden på grund av låt och sedan är det bara att skriva det som kommer ut ur hjärtat.

2) Var alltid dig själv.
Det är en av dem viktigaste sakerna som finns i livet.
Att vara sig själv så kommer du riktigt långt och du tjänar på det.


Det är en av mina taktiker i min blogg för att skriva dikterna jag har.
Det kommer komam betydligt fler dikter imorgon som jag ska skriva in i bloggen.
Men tills dess får ni hålla ut:)

Ha en trevlig kväll allihopa..

Kram~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0